بازسازی ساختمان قدیمی


اگر به دنبال روشی برای بهبود و افزایش عمر ساختمان قدیمی خود هستید، بازسازی یک گزینه بسیار مناسب است. بازسازی ساختمان قدیمی به شما امکان می‌دهد تا نه تنها ارزش و زیبایی ساختمان خود را افزایش دهید، بلکه از تمامی فوایدی که یک ساختمان جدید دارد هم بهره‌برداری کنید.  ما در آژند استودیو، میتوانیم در این مسیر کنار شما باشیم .

بازسازی خانه قدیمی

آژنداستودیو اماده ارائه خدمات تعمیر و بازسازی ساختمان در تهران با کیفیت بالا به شما است با ما در ارتباط باشید

برای مشاوره رایگان بازسازی ساختمان با شماره 26619325-021 تماس بگیرید .

  • چالش‌های بازسازی ساختمان‌های قدیمی 

بازسازی ساختمان‌های قدیمی همراه با چالش‌های متعددی است که برای معماران و متخصصان مرتبط وجود دارد. 

از جمله چالش‌های بازسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. سنجش نیازهای کارفرما

معمولا هر کارفرمایی نیازهای ویژه خود را دارد. بسیاری از آنها می خواهند فضای خانه قدیمی خود را به طور کلی تغییر داده و به فضایی مدرن تبدیل نمایند. در حالی که عده دیگر علاقمند به حفظ سبک و سیاق سنتی هستند؛ و تنها به دنبال حل مسائل و نوسازی فضای خود هستند. بنابراین در اولین قدم بهتر است به خوبی با نیازهای صاحب خانه آشنا شوید. همچنین اگر برای ملک شخصی خود در حال اقدام هستید؛ بهتر است این موارد را به دقت آنالیز نموده و در خصوص موارد مدنظر به نتیجه نهایی برسید.

این مسئله یاری می نماید تا با سرعت عمل بیشتر، هزینه کمتر و هماهنگی کامل تری کار صورت گرفته؛ و نتیجه نهایی کار به ایده اولیه شما نزدیک باشد.

  1. آنالیز دقیق ساختمان

مرحله دوم بازسازی ساختمان توجه به شرایط فعلی ساختمان است. در درجه اول میزان استحکام بنا و ارزش آن برای بازسازی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. یک پیمان کار خوب، پیمان کاری است که در این زمینه با صداقت کامل شرایط را برای صاحب خانه توضیح داده و نظر علمی خود را بیان کند. برخی از خانه های قدیمی به دلایل متعدد، ارزش بازسازی ندارند؛ برخی از آنها پیش از بازسازی ظاهری، نیازمند بازسازی بخش های زیرساخت هستند؛ و برخی دیگر استعداد بالایی برای بازسازی داشته و در صورت بازسازی کامل، ارزش افزوده بالایی ایجاد می نمایند.

اما آنالیز دقیق ساختمان را از کجا باید آغاز کرد؟ در درجه اول به دنبال نقشه های ساختمان باشید. این نقشه باید با دقت بالا، درباره متراژ بنا، بخش های گوناگون بنا، متراژ هر بخش، جهت های سیم کشی برق و تلفن و…، جهت لوله های آب و فاضلاب، لوله کشی گاز و هر زیرساخت دیگری اطلاعات کاملی ارائه داده باشد.

با این وجود بسیاری از خانه های قدیمی دارای یک نقشه ساده هستند؛ و بسیاری از اطلاعات مدنظر و ذکر شده در بالا را ندارند. در این شرایط باید بر اساس شواهد فیزیکی و ردیابی موارد مختلف این اطلاعات را به دست آورده و ثبت کنید. وجود این اطلاعات برای انجام بهتر فرآیند کار و کاهش مسائل و حوادث ناشی از کار بسیار موثر است. همچنین این اطلاعات یاری می نماید به طور دقیق تر موارد نیازمند تغییر را شناسایی کنید.

  1. آنالیز هزینه ها و تصمیم گیری

مرحله بعد; آنالیز هزینه مواردی است، که باید تغییر کند. سنجش هزینه بازسازی خانه کار پیچیده ای نیست؛ و با قیمت دریافت مواد اولیه گوناگون و همچنین تماس متخصصان مختلف برای سنجش هزینه ها و زمان انجام کار، می توانید تخمین نسبتا دقیقی از هزینه های احتمالی داشته باشید.

البته راه چاره بهتر در این زمینه تماس با مجموعه هایی است که تمام کارهای بازسازی خانه از صفر تا صد را بر عهده گرفته و انجام می دهند. به طور معمول این روش به دلایل مختلف سریع تر، با کیفیت تر و با هزینه کمتری قابل انجام است. بنابراین اولین توصیه ما استفاده از این روش است.

  1. آغاز بازسازی

آغاز مراحل اجرایی بازسازی خانه های قدیمی، آخرین مرحله اصلی از این فرایند است. به طور معمول این مرحله با تخلیه و تخریب بخش های مدنظر آغاز می گردد. قطع کردن شیر گاز، تخریب دیوارهای غیر حامل که باید برداشته شوند. برداشتن کابینت ها، برداشتن کف ساختمان، قطع آب و برداشتن لوله کشی های قدیمی، قطع برق و برداشتن سیم کشی های قدیمی و…. از جمله این موارد هستند که ممکن است همه یا برخی از آنها برای بازسازی لازم گردد.

پس از این مرحله ابتدا نوسازی زیرساخت هایی مثل لوله کشی ها، سیستم برق کشی، شبکه فاضلاب، خطوط گاز و… انجام می گردد. پس از این، انجام کف سازی ها، دیوارها، پوشش های دیوار و سقف و… انجام می گردد. در نهایت نیز موارد ظاهری و کاربردی مثل کابینت های آشپزخانه، نورپردازی، کاغذ دیواری و… انجام خواهد شد. البته همه این مراحل به صورت بسیار خلاصه مطرح شد؛ و هرکدام دارای نکات ریز و درشت بسیاری است.

بازسازی داخلی خانه قدیمی
بازسازی داخلی خانه قدیمی
  • روش‌های موثر در بازسازی ساختمان‌های قدیمی

در بازسازی کمک کند. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

  1.  تشخیص و بررسی وضعیت ساختمان
  •  بررسی ساختار فعلی ساختمان
  • تحلیل میزان خرابی و کاهش عمر ساختمان
  1. برنامه‌ریزی و طراحی
  • تعیین اهداف بازسازی
  • مشاوره با متخصصان آژند استودیو
  • طراحی نقشه و برنامه‌ریزی ساختمان‌های قدیمی، استفاده از روش‌ها و رویکردهای موثر می‌تواند به بهبود کیفیت و عملکرد ساختمان مراحل بازسازی ساختمان
  1.  مواد ساختمانی
  •  استفاده از مواد با کیفیت بالا
  • رعایت استانداردهای ساخت و ساز
  1.  اجرای بازسازی
  • استخدام تیم مجرب و متخصص
  • رعایت اصول ایمنی در هنگام اجرا
  1.  تجهیزات و تکنولوژی
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته
  • به‌روزرسانی سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی
  1. دکوراسیون داخلی و طراحی
  • ایجاد زیبایی و ظرافت در داخل ساختمان
  • استفاده از طرح‌ها و مواد متناسب با شخصیت ساختمان قدیمی
  1. افزایش ارزش ساختمان قدیمی
  • افزایش ارزش اقتصادی
  • افزایش ارزش تاریخی و فرهنگی
  1.  نگهداری و مراقبت پس از بازسازی ساختمان قدیمی
  •  برنامه‌ریزی برای نگهداری دوره‌ای
  • مراقبت از ساختمان در برابر عوامل آب و هوایی

دسته‌بندی نشده

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

ایمیل

info@ajandstudio.ir

شماره تماس:

 موبایل :  09371848290

موبایل :   09125086039

 تلفن:    26619325-021

آدرس

خیابان شریعتی،بالاتر از پل صدر،خیابان میرزاپور،پلاک 10،واحد 301

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

_

    ایمیل

    info@ajandstudio.ir

    شماره تماس:

     موبایل :  09371848290

    موبایل :   09125086039

     تلفن:    26619325-021

    آدرس

    خیابان شریعتی،بالاتر از پل صدر،خیابان میرزاپور،پلاک 10،واحد 301

    پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    _