طراحی ویلا مدرن

اجرا و طراحی ویلا مدرن

_

در زمان طراحی ویلا مدرن باید صبر و حوصله ی زیادی به خرج دهید چرا که پروسه رسیدن به طرحی ایده ال که مطابق خواسته شما و کارفرما باشد نیازمند زمان زیاد و جلسات متعدد با کارفرما و سایر اعضای تیم است

از مهمترین اصول طراحی ویلای مدرن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

_
  • استفاده زیاد از نور طبیعی در فضا به واسطه پنجره های عریض
  • پرهیز از تجملات شلوغ
  • پیوند طبیعت با فضا
  • استفاده و ترکیب فرم ها به منظور ایجاد فرم جدید
  • استفاده از اسکلت فولادی
  • عدم کپی برداری از سبک های قدیمی
  • نمایش ساختار در بنا
  • عدم پیچیدگی فرم ها
  • همسازی فضا با عملکرد
  • تمرکز روی فضا
  • استفاده از یک عنصو مثل خط شکل هندسی متریال به عنوان امضای کار
  • علت محبوبیت طراحی مدرن
  • خلاقیت بی مرز

اولویت عناصر معماری در طراحی مدرن متفاوت است. مثلا  رعایت عنصر تقارن در طراحی ویلا کلاسیک الزامی است اما در طراحی مدرن ایجاد تعادل کفایت میکند و همین مسئله  باعث کاهش فضاهای بی استفاده در پلان شده و به طراح اجازه میدهد که فارغ از فرم روی عملکرد فضا تمرکز کند.این ویژگی ها باعث شده است  تا طراحی ویلا در شمال بیشتر به شکل معماری مدرن باشند. 

نور گیری:

نور از مهمترین عناصر معماری در طراحی مدرن به شمار  می آید که امروزه تلاش میشود تا بیشترین بهره برداری از نور طبیعی به واسطه استفاده از پنجره های عریض و بازشو صورت گیرد. که همین مسئله نیاز مند به سواد بالاست چرا که همانطور که استفاده از پنجره های عریض به دریافت نور بیشتر کمک میکند باید تبادلات انرژی نیز در نظر گرفته شود معمار بزرگ استیون هال به پدر نور معماری معروف است

توسعه فضاها:

امکان ایجاد فضاهای جدید در هر بنایی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با گذشت زمان فضاهای جدیدی در خانه و ویلاها اضافه خواهد شد که سبک طراحی مدرن اجازه میدهد تا با کمترین اسیب به فرم اصلی فضا بتوان بنا را گسترش داد.

طراحی مدرن طرفدار محیط زیست:

در این سبک طراحی توجه ویژه ای به مصرف انرژی در بنا و و عدم آسیب بنا به محیط زیست میشود . گردش درست هوا، عدم اصراف آب، و کاهش مصرف انرژی برای نور به واسطه نور طبیعی حائض اهمیت است.

طراحی مدرن = طرحی صادقانه :

ویلاهای مدرن دارای سادگی هستند که درگ آن برای بیننده آسان است. چرا؟

چون بنابر اصول طراحی ویلای مدرن اثری از تاریخ، زمان،  اعتقادات دینی و شخصی دیده شود و به همین دلیل برای هر ببیننده ای در هر زمانی قابل درک است در نما تعادل، رعایت تناسب و ترکیبات رنگی مناسب به چشم می آید و سادگی ذاتی این سبک حس صداقت اعتماد و رو راستی را در ذهنت بیننده تجلی مینماید.

پتانسیل اقتصادی بودن :

با رعایت اصول طراحی ویلا و به روز بودن تکنیک ها و مدیریت درست ساخت و بودجه این سبک هزینه ای به مراتب پایین تر از سایر سبک ها را به خود اختصاص میدهد. فرم های ساده، پرهیز از تجملات و امکان استفاده تمام زوایا فرصت های زیادی را برای کاهش قیمت برای طراح به ارمغان می آورد.

در ویلا های مدرن هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر نیاز است. و بخاطر سهولت در ایجاد تغییر در چیدمان میتوان بدون هزینه فضاهای جدید ایجاد و از فضا را از یکنواخنی خارج کرد.

پروژه های طراحی ویلا آژند

ایمیل

info@ajandstudio.ir

شماره تماس:

 موبایل :  09371848290

موبایل :   09125086039

 تلفن:    26619325-021

آدرس

خیابان شریعتی،بالاتر از پل صدر،خیابان میرزاپور،پلاک 10،واحد 301

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

_

    ایمیل

    info@ajandstudio.ir

    شماره تماس:

     موبایل :  09371848290

    موبایل :   09125086039

     تلفن:    26619325-021

    آدرس

    خیابان شریعتی،بالاتر از پل صدر،خیابان میرزاپور،پلاک 10،واحد 301

    پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    _